Tuesday, 9 October 2012

! Khidmat Negara Part 2 !

Assalamualaikum dan selamat sejahtera si cantek n si handsome .
Dah hampir sebulan , baru sempat nak sambung story morry entry yang sebelom niy . Busy kee ? Hehe . Intai gambaa dulu yaa sayangg² ;)





Weii . Aq RINDU nak roll call , dengar ceramah , kawad , makan ramai2 , masuk kelas , bertugas bile hujung minggu n semuanyaaa . Teringin jugak nak pergi kat kem tuu lagy . Korang taw tak setiap hujung minggu , pelatih PLKN diwajibkan bertugas ? Kecuali minggu² yang ade program laa . Bertugas ape ? Camnii , pada hujung minggu kan ibubapa pelatih boley pegi melawat . So , pelatih yang ibubapa diorang tak datang tuu boley laa nak bertugas . Sukarela taw . Bergilir-gilir mengikut kompeni , bukannya penat pom . Antara tugasnya , jaga pagar , check barang , kaunter pendaftaran n buad announcement . Syokk jugak bila dapat tugas . Paling best bila buad announcement sebab sambil goyang kaki jee . Haha

Banyak lagy laa aktiviti kat PLKN . Flying fox , kembara halangan , merentas desa ,  pertandingan kawad , latihan pengendalian senjata . Paling best , flying fox . Boleh melaung kuat² . Heheh . Sampai bibir aq lebam n berdarah buad aktiviti niy . Takkan lupa laa tyme tuu :)
Then , aktiviti waktu malam semestinya dengar ceramah n roll call . Antara waktu solat Maghrib n Isyak tuu , dengar ceramah kat surau oleh ustaz yang best , lawak n garang . Terbaikkk larh ustaz tuu . Heeee~ Nama dirahsiakan okay :P
Aktiviti last ialah roll call . Tyme niy memang tersangat² laa bosan . Mana taa bosannya . "OC² LAPOR" , "DEWAN DUDUK SEDIA" , "DEWAN DUDUK SENANG" . Asyik dengar yang tuu jea setiap malam . Hahaha :D

Okay larhh , aq pom da taa taw nak merepek ape lagy kat korang semua . So , sampai sini jelaa entry tuk pengalaman aq kat PLKN . Sape yang ade pengalaman tuu boley laa share kayy . SHARING is CARING . Yeahhh . Take care . Assalamualaikum , byeee :))

Friday, 14 September 2012

! Khidmat Negara Part 1 !

Assalamualaikum semua .
Korang sihat jee kan ? Alhamdulillah , syukur ;)
Sorry sangat sebab dah lama tak updated blog kesayangan niy , da berhabuk pom . Memang taa sempat plus datang perasaan malaaasss . Hehe

Ehh , korang taw kan aq niy bekas wirawati Program Latihan Khidmat Negara aka PLKN ? Oyeaahh . Niy nak story² pasal PLKN laa . Walaupom da 2 bulan tinggalkan gelaran 'wirawati' tapi sekarang baru sempat nak story² kat korang . Taa basi lgy an . Just nak sharing pengalaman yang aq dapat selama 2 bulan 2 minggu sebagai wirawati .

Aq merupakan pelatih Kumpulan 2 Siri 9 2012 , lapor diri pada 1 Mei 2012 . Korang taw taa aq dapat kat mane ? Taa taw kan kan ? Yelaa , sebab aq taa bagitahu lgy . Heehee . Aq dapat kat Kem Rekreasi Belia Baling , Kedah . Perasaan sebelom pegi ? Ya Allah , andai ada keajaiban tuk aq sebab aq tanak pegi . Hohoho . Mane nak pegi nyew , aq dengar PLKN niy menyeksa jiwa dan raga , menyakitkan , menghitamkan kitaaa . LOL . 
Pada hari lapor diri tuu , pukul 9 bertolak dari Kota Bharu n sampai sana pukul 4 . Then kena beratur tuk check barang , serah borang , serah fon n semuanyew . Alarhh , beratur macam nak uji bakat Mentor tuu :D
Aq orang first siap so dapat dorm A1 . Memang ternganga-nganga lorr sebab takde kawan . Cari punya cari dorm A1 . Lastly jumpa jugak , hujung sana weii . Masuk jee sana , haihhh . Takot nyew , sunyi . Yelah , aq siap awal then dorm plak paling hujung . Dugaan dugaan . Emm . Tengok² area situ jap , barulah datang sorang demi sorang kawan yang sama dorm . Aq dapat 3 orang kawan dari negeri yang sama ngan aq , 2 orang dari Kedah n 2 orang dari Penang :)

Minggu pertama latihan , ade program Kontrak Kita Janji (KKJ) . Program niy camni , setiap kompeni wajib menghasilkan bendera , lagu , misi , visi , matlamat n kena buad presentation . Tempoh diberi selama seminggu pastuu buad presentation kat semua n komandan akan bagi markah bagi setiap kompeni .
Hurmm , bulan pertama tuu memang banyak arh program . Taa sempat nak rehat , kadang² mandi pom taa sempat . Tapi aq tetap mandi okay . Mesty pandai bagi masa . Ohh lupa , kat sini bangun pukul 5 n tidur pukul 11 taw . Perasaan ? Wahai masa , cepat laa . Aq nak balik . Heeee~
Nahh gambaa , tengok² laa dulu kay :)

Satu Hasrat . Satu Semangat . Satu Tekad :)

part yang paling taa suka . kena pakai baju tuu n berdiri dibawah matahari terik .

kami kompeni Alfa yang diberi gelaran Garuda Perkasa .

 bendera kompeni kami . hasil usaha kompeni kami tuk Kontrak Kita Janji (KKJ)

inilah geng aq , kami berlapan before p surau .

 haaaa . niy lepas siap makan . nampak taa gelas kat situu ? heee~

tyme hujung minggu , kami memang selalu makan sama² .

Bersambungggg ~

Friday, 1 June 2012

Sunday, 15 April 2012

! Kawan Teman Sahabat !

Kawan , Teman dan Sahabat adalah tiga istilah yang mempunyai persamaan dari sudut maknanya . Namun dalam jalinan hubungan kita dengan masyarakat seharian pasti akan menemukan kita dengan perbezaan antara tiga istilah tersebut . Sekali imbas jee memang sama tapi hakikatnya ia sangat berbeza . Yang sama mungkin maksudnya tetapi yang menyebabkan perbezaan adalah dari sudut hubungan dan ikatannya . Kawan tidak serupa dengan teman dan teman tidak sama dengan sahabat .


KAWAN ---> Boleh didapati di mana-mana , tidak teguh hubungannya , hanya bersikap luaran .

TEMAN ---> Hubungan rapat , lebih teguh daripada kawan , dipercayai dan boleh berkongsi suka duka sehingga pada satu keadaan boleh jadi sahabat .

SAHABAT ---> Hubungan yang terlalu rapat berbanding teman , sangat teguh sehingga semua masalah boleh berkongsi bersama , bersikap setia , prihatin dan sanggup berkorban kerana persahabatan , sukar untuk ditemui .

Tengok , beza kan . . . Senang nak cari seorang kawan tapi susah nak dapat seorang sahabat .
Ini pulak Kawan , Teman dan Sahabat aq . Kitorang selalu kongsi masalah , suka duka kehidupan and diorang selalu ada disaat aq perlukan diorang . Itu nasihat diorang tuk aq .





Thanks dear . Love you all :*


Bestie . ( Me , Emma , Atem )


Friends are like Balloons.
if you let them go ,
you can't get them back ,
so I'm gonna tie you to my heart ,
then I'll never lose you .




Saturday, 14 April 2012

! Dreams or Wishes !

All I ever wanted . Hurm , DREAMS or WISHES ?

. Allah SWT .
. Always happy with my life .
. Die in Iman .
. Further my studies until Master .
. Make my parents proud .
. Have a Suzuki Swift .
. Have my own iPhone 4S .
. Have a Canon DSLR .
. Go to Haji with my parents .
. Go to London .
. Someone make me surprise on my birthday .
. Weight at least 46 kg .
. Marry soon :D .
. Have been purpose by my prince in a romantic place .
. Meet my ex-schoolmate .
. Have my own bussiness / restaurant .
. People who always supporting me .
. Shopping without worry about the price tags .
. Succeed in my life .
. Before I die , my 'taubat' have been accepted by Him .
. Die before the end of the day . 

INSYAALLAH :)

Tuesday, 27 March 2012

! Result SPM !


Assalamualaikum . Hallo hai .

Korang sihat jee kan ? Okay , tengok title . . . WooOow , result SPM . Korang taw kan yang result SPM 2011 diumumkan pada 21th March 2012 . Alaaa Rabu lepas , yang semua kecoh² tuu . Kecoh kee ? Haha . Aq jelah kott yang kecoh :D Before dapat result , Allah sajee yang taw perasaan aq . Memang macam gilaa tyme tuu . Dup dap dup dap , takot weii . Tapi pape pom kena redha kan kan . So aq berdoa and tawakkal jee :)

Harinya dah tiba , 21th March 2012 . Bangun tidow tuu , Ya Allah macam² perasaan adee . Pukul 8.30 pagi , aq pergi rumah kawan aq ( Atem ) sebab dah janji nak pergi sekolah sama² and pastuu Nadiah pom datangg . Pada mulanya , kitorang nak pergi sekolah pukul 10.00 pagi sebab cikgu dah pesan . Korang taw kan ade sistem semakan result melalui SMS ? Then kitorang try laa semak before pergi sekolah . Tepat pukul 10.00 pagi , kitorang sama² hantar SMS tuu . Semua fon kat tangan masing² . Pukul 10.03 pagi , aq dapat ape yang aq tunggu . Diorang reply SMS aq . Alhamdulillah , aq dapat taw result aq lebih awal . Time tuuu aq nangis weii sebab tak dapat capai target aq . Aq dapat 4 A tapi syukurlah sebab takde gagal . Thanks God :) Okay , sambung ceritaa lagi . Masa tuu aq sorang jee yang dapat taw result , Atem and Nadiah tak dapat agy reply SMS tuu . Diorang punyaa larhh takot . Aq plak rilekss ckit sambil lap² air mata . Heeeee~
Tunggu tunggu and tunggu , still tak reply diorang punya result . So kitorang pom pergi sekolah , hampir pukul 11.00 pagi kott . Dah ramai orang kat dewan sekolah . Orang lain semua tengah berdebar tapi aq dah rilekss and tenang ckit . Haha :)

Pukul 11.30 pagi baru acara bermulaa . Ececeehh . Pengetua berucap , bacaan doa and barulah pengumuman result SPM . Pelajar yang dapat cemerlang naik ke pentas . Sedihnyaaa , aq tak dapat turut serta :') Pastuu semua beratur mengikut tingkatan and ambik slip masing² . Rupanya , Nadiah and Atem dapat samaa macam aq . Patotlah diorang tak dapat reply SMS tuu , dah wakilkan aq kan . Heheh :)

Alhamdulillah , semua dah berpuas hati dengan result masing² . Berkat usaha kitorang , inilah hasilnya . Bersyukur -.-

Kepada adik² yang bakal menduduki SPM tuu , study hard yaa . Chaiyok chaiyokk !
Okay . Take care . Byee :)

Sunday, 18 March 2012

! Terengganu !


Assalamualaikum .

Cuti skola nih , budak² skola pergi holiday kat mana ekk ? Aq pergi Terengganu jee cuti skola seminggu nih . Ececehh , walaupom dah tak bergelar budak skola tapi pergi sana sempena cuti skola :D
Kalau nak shopping kat Pasar Payang , memang best laaa . Macam² ade kat sana , harga pom boleh laaa . Kalau nak niaga batik , boleh pergi beli kat sana . Then , kalau nak rasa keropok sedap macam keropok lekor , keropok losong or semua jenis keropok boleh pergi cari kat Terengganu . Lol . Macam promoter pulak .
Hahaha -,-
Jom tengok gambaa . . .






Setiap gamba mempunyai makna n kenangan yang tersendiri :)
Jaga diri . Bhai .