Sunday 16 October 2011

! Jodoh + Cinta !


Assalamualaikum . Hyep . 

Aq terjumpe semua niy . Interesting . Then post kat blog aq yang dah lama tak terurus niy . Baca okay .

 Kenape ALLAH temukan kita dengan orang yang salah

Memang sakit bila cinta yang kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih , apatah lagi kita dibuang begitu saja . Tapi , itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang .

1. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya apabila kita bertemu jodoh ynag sebenar , masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA .

2. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yang baik .

3. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH .

4. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK , KHAS UNTUK DIRI KITA .

5. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan .

6. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya .

7. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA .

8. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH .

9. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YANG TAK SELAMANYA KEKAL .

Wahai sahabat yang kecewa , menderita dan sengsara kerana cinta , fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya .
Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita . Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA dan meninggalkan laranganNYA .
PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yang menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA .



Interesting right ? Okayh . Papaaii .


No comments:

Post a Comment